:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

:: mari ikut saya ::

Tuesday, June 22, 2010

sejarah si adik.

hello hello


aku ambil adik di pasar chow kit, pada 20 atau 21 februari 2010. aku tak pasti samada sabtu atau ahad. dan bila dikira kira, sudah genap 4 bulan aku jaga adik. tapi sebenarnya, aku rasa dah lama gila aku jaga dia. ya mungkin sebab lepas aku berhenti kerja tu, setiap jam, minit aku menghadap dia, melayan karenah dia. mungkin sebab tu, aku rasa dah lama. * berapa banyak mungkin daaaa

aku rasa, detik detik permulaan hidup dengan adik, takde aku share kt blog ni. mungkin ada mungkin takde. kalau korang rajin, selak lah balik achieve tu.

but dont worry, aku copy paste dari blog lagi satu.

---------------------------------------

betul kata orang, kalau kita bela dan sayang kucing, Allah turunkan kita rezeki yg kita tak jangka. mell betul betul bawak rezeki pada saya. hanya nampak dah tak nampak je jenis rezeki tu.

memang tak dpt nk nafikan yg mell menuntut perbelanjaan yg besar, oleh sebab tu, kadang kadang saya takde duit nk makan sebab utamakan keperluan anak saya. tp dalam saya tak makan tu, Allah tak benarkan saya merasa lapar atau haus. perut sentiasa terisi. pelik kan? tp betul tak tipu.

kerana itu, saya percaya cakap org, bela kucing, banyak rezeki masuk.

tp saya ada berita gembira dan sedih.


--------------------------------------------------

anne, kucing baru. tp saya selesa panggil dia adik dan gelarkan mell, kakak. seronok sangat bila panggil camtu. rasa betul betul saya menyayangi dorang. hihi.

rezeki sekali lagi. rezeki terpijak org kata menunjukkan yg kita tak jangka nk terima rezeki tu.

saya pergi chowkit, dengan niat nk berbelanja barang dapur, cecey rajin pulak nk masak kan. jalan nk ke motor kak hana, saya terjumpa kucing ni. niat kt hati nk bagitau kak hana yg kucing ni seiras abang mell yg zorro tu.
dah dukung, tiba tiba terjatuh hati. dan lagi satu betina!!!!!!!!
terus kami decide nk bawak balik.


penerimaan mell????

mula mula memang nampak mell macam tak welcome si adik. mell bawak diri dok jauh jauh. gaya macam merajuk. tp lama lama, dia dah makin dekat ng adik.

bila tengok dia comot dan banyak semut hurung dia, saya mandikan dia kasi wangi dan best nk cium cium. masa tengah sental sental, rupanya semut yg disangka tu adalah kutu. tau tak rupa dia camne??? macam kutu beras, bukan macam kutu kucing yg biasa tu!!!!!

dah mandi, saya ng hana gotong royong lah bersihkan kutu tu. kutu tu pulak jenis aktif, melompat lompat dan rasanya adalah sekor dua terlepas masuk dlm rambut saya. hahahaha.

kak dani balik, dia pun suka.

kami bertiga lah bersihkan kutu tu.

putus asa, sebab banyak sangat.

''jomlah kita pergi vet, teruk sangat ni''

call vet yg mell pergi tu, alhamdulillah, bukak. terus kami bersiap. apa jadi dengan sayur, udang ketam yg kami beli tadi???? entah, tak tau nk jawab apa.

make it short lah ye. sampai vet, adik kena sental dengan frontline. deworm sekali. seronok tengok kutu kutu lari dan mati. frontline tu untuk mell sekali dan mell pun dapat ubat cacing. hihi, sebenarnya 2nd time mell kena deworm 19hb tu, tp saya malas nk pergi sebab next month 2nd vaccine pulak.

beli royal canin 2 kg, beli toilet baru dan bekas makanan. adik pun dapat accessory jugak macam mell, cuma adik punya warna merah. nk belikan mell, tp saya tetap kata rantai mell ada sentimental value. poyo.

sekarang, adik dah ada nama, anne. cam anne ngasri tu, bukan ane panggilan keling maksud abang tu lah. cousin cousin saya sengal sengal semuanya. ada pulak ingat nama dia ane.

tp saya tak biasa panggil dia anne, tetap nk panggil adik. hehe.

sekarang mell dah berbaik baik. mell seronok saya pn seronok. seronok sebab mell dah ada kawan dan tak agresif cam dulu. tidur pun dah dengan saya.


look at her blue eyes. adorable kan. pakai stokin hitam brownies tau. hehe

* rindu gila kt adik masa kecil dulu! pengantintobe

anne dah bersih dah sekarang. dan saya rasa bangga sangat, dari stray cat, dia dah jadi kucing yg cantik dan bersih.



mainan mell dah dikongsi berdua dengan adiknya. tp mell terpaksa redha.

tp disebalik cerita gembira ni, ada cerita sedih. tak sempat pun ktorg nk tunggu dia besar sikit. tak sempat nk tengok dia membesar sama sama ng mell.

nanti nantilah cerita.

okay, nak tengok ghost whisperer.


--------------------------------------

tu je. banyak dugaan dengan adik ni. bergaduh dengan budak rumah, siap budak rumah ugut nk buang adik. tapi at last, kami berbaik baik semula. thank you so much sebab maria boleh nk bertolak ansur dengan kami.

adik juga hampir dijual. pada wanita perancis yg duduk kt kl. mula mula plan nk bagi kt orang je. free of charge. tp memandangkan adik baru diberi rawatan yg hampir mencecah rm300 kosnya, kami decided jual kt mudah.com.
kejap je iklan, orang tu berkenan sangat. tapi pada masa yg sama, aku pujuk kawan kawan kot kot nk bela adik. yela, baik lepaskan pada orang yg kita kenal.

bila dah duduk berbincang dengan maria, slow talk, baru iklan tu dihentikan. dan kak hana bagitau pada orang yg nk beli tu, kita dah let go kt orang lain. sian betul sebab dia insist nk beli.

dan selepas itu, adik hidup dengan aku. tak pernah berenggang.

dan harapnya, takkan berenggang sampai bila bila.

sayang adik.

2 comments:

bylindakitchen said...

masih ada cerita kisah adik?
adik macamana etty?

Sharz said...

comelnyer adik.. :)
baru perasan stokin coklat die.. hehe...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails