:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

:: mari ikut saya ::

Sunday, June 13, 2010

jaja & saufee - makan makan habis kenduri

hello hello


ohoooo, hooooo. tak habis lagi rupanya cerita jaja & saufee ni [eh, aku kena panggil abg saufee ke lepas ni ek?]

aku tak tahulah, ni adat orang jawa ke, atau memang adat keluarga je. selalunya lepas kenduri, tuan rumah @ pengantin akan belanja makan saudara saudara yang banyak membantu. alah, senang cerita, saudara yg masih ada kt rumah pengantin. tu jelah. kitaorang tolong biasa biasa je. mungkin disebabkan rumah kitaorang dekat dengan rumah waksal, tu yg selalu dapat rezeki lebih. hehe.

so, hari isnin lepas, kitaorang pergi makan makan dekat ikan bakar umbai.

dulunya, ikan bakar umbai dekat dengan jeti penurunan ikan tu. tp dorang [aku tak tahu pun sapa dorang tu], nk upgrade lagi bagus lah kemudahan kt medan ikan bakar tu. jadilah medan ikan bakar terapung umbai. medan umbai yg lama, dijadikan nama medan ikan bakar pernu. tak jauh pun. dalam 100m je dari pernu tu.

pendapat aku, pernu tu lagi best. sebab banyak gerai makan, banyak gerai jual cenderahati yg mahal mahal. haha.

jap jap nk cerita 2 kali pengalaman makan kt pernu tu dalam masa sebulan. bulan april hari tu.

first time, dengan jaja dan kawan kawannya. masa tu jaja bujang lagi. makan berlima rm100 je. makanan pun dikira banyak sebab order macam macam. tempat tu biasa je, bolehlah tahan sedap.

second time, dengan mak, wanie sebab yaya nk belanja on her 1st salary. wow wow wow. restoran hujung sekali. nama dia parameswara. aku lupa exactly figure bil tu berapa, tp lebih daripada yg makan dengan jaja tu. makanan tak berapa nk sedap.


so, yg kt umbai ni, adalah pertama kali untuk aku. cekidaut.

ramai kata budak ni dah kurus. pastu dia bangga dia dah kurus, aku gemuk. siot tol.


host of the day. pengantin dan mak pengantin. yg muka menyerengih tu, sepupu pengantin. hey, tu macam adik aku je...sigh!


mata sembap gila. hari isnin tu, aku tidur dari pukul 930 pagi sampai 5 petang non stop. tu yg mata terkatup je. dengan cheyah dan abang syam-seng!

* aku redo je dapat abg sepupu ipar macam dia. aduh aduh duh duh.


korang pernah makan ni? namanya pepahat. tak pun siput buluh kot. kitaorang pesan goreng cili api. sedap, tp siput tu keras dan liat. rasa siput tu, biasa je. pasir je banyak.

masa kt parameswara dulu, order jugak. lembut je siput tu. tapi disebabkan masak sambal tempat tu macam haram sikit rasanya, rasa tak sedap terus. plus, lagi banyak kulit dari isi.


ini dia pengantin baru dari tengkera. jaja dan abg saufee. erk, abg???? bukan aku lagi pangkat kakak ke??? hahaha.


belah sana.


belah sini.

damn!!! belah sini lagi banyak makan. patutlah belah sana buat muka tak puas hati sebab belah sini dah hentam semuanya.

aku??? aku duduk kt tengah tengah so adil dan saksama. ngeh ngeh ngeh!


yeah, theyre expecting their first child. maybe late of november. after 4 years married. aku tentulah seronok tak terhingga. bukan saja waksal dan wakbok ternanti nanti, kami sekeluarga pun selalu ternanti nanti baby cheyah. akhirnya, setelah sekian lama, baby baru bakal muncul nanti. suka suka suka.

* biasalah, dapat kasih sayang anak buah dari sepupu je.


my mom with my sengaling sistas.


love birds over there!


masa ni, wan takde pulak. dah balik kl. kecewanya kami kena bergambar hanya menerusi handphone handphone. kalau ada wan, mesti gambar cantik. kenapa kau balik kl awal sangat wan? kenapaaaaaaaaaaaaaaaaa????




maka dengan ini, secara rasminya cerita pengantin baru jaja dan saufee, berakhir. entry makan makan adalah entry yg terakhir tentang mereka berdua.


selamat pengantin baru! semoga bahagia hingga ke hujung nyawa! im happy for both of you!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails