:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

:: mari ikut saya ::

Tuesday, June 1, 2010

mimpi.

hello hello


yg sebetulnya, aku suka mimpi. mimpi yg gembira, esok pagi mesti aku tersenyum dan bersemangat nk bangun pagi. mimpi yg sedih, kalau melibatkan pengeluaran airmata, confirm aku menangis. selalunya menangis ni kalau mimpi arwah abah, embahtok, embahlain, mimpi mak meninggal atau saudara terdekat, mimpi by curang dengan aku atau mimpi pasal kucing aku. confirm!!!!!


* kalau aku tak mimpi, bangun rasa penat. ini fakta!

selalu je aku mimpi pastu terjaga tengah malam. sebelum sambung tidur, aku berdoa sambung balik mimpi tu. tp mimpi yg best lah. mimpi kahwin kahwin ke. hehe gatai no.

bila plan kahwin tu tergendala buat masa ni, setiap hari lah aku mimpi pasal kahwin. samada yg sedih atau gembira.

the latest dream was: oh cerita sangat panjang. biasalah aku, nk cerita pasal kucing, tp kelaut cerita pasal zaman dinosour dulu. hahahaha

mimpi tu konon konon ktorg nk g fitting baju. aku pergi dengan pakcik aku dan by pergi dengan pakcik dia. mimpi aku memang tak sah kalau tak merepek. yg merepeknya, pakcik aku paknil tom tom bak, pakcik by, jalaludin hassan. so ada 2 perbezaan kt situ which is aku dari golongan biasa biasa, by dari golongan yg kaya konon konon. kan aku dah kata mimpi ni merepek.

dah sampai butik, paknil aku berialah suruh try macam macam baju. well dia konon wedding planner lah. tp by tak mau ikut suggestion dia. nk ikut taste orang kaya pakcik saya nk menang sejuta dia tu. dah bergaduh kt situ sampai paknil kata kenapa nk ikut taste pakcik kau. siapa yg nk kahwin ni. by jawab, dia kan pakcik saya. wth punya jawapan kn.

* dah aku kata merepek tadiiiiii....

orang kata, apa yg terlintas kt mimpi tu satu petunjuk kn. so kau ingat, bila dapat baju pengantin kaler dlm mimpi, aku nk jadikan itu petunjuk jugak ke??? well, i dont think so babehhh. kaler yg sungguh tak best pada aku, sunguh kacak pada by. ohh yeah!
kaler putih dengan gold. ooo man, aku tak suka mana mana gold pun pada baju pengantin aku nanti. tp dalam mimpi tu, by sangat kacak dengan padanan kaler tu.

okay, dah fitting. dengan pakcik pakcik kitaorg terpaksa beli baju melayu gold. kenapa dorang masuk dalam mimpi aku, aku pun tak tahu.

bila dah pakai baju, tiba tiba aku rasa macam gabra gila. rasa tak bersedia. ala, korang yg dah kahwin ni mesti ada rasa ragu ragu kan. tp at last kawin jugak. hehe.

betul,rasa gundah gulana. nk kahwin ke tak, nk ke tak. pastu bagitau by. macam taknak kahwin je. hahaha. tp katanya tu mainan perasaan je kan. * should be kata tu semua mainan tidur. lempang.

kemudian, masuk dlm fitting room nk tukar baju, fikir lagi sekali.
''by kata, dah kahwin takde kucing lagi''

di saat itu jugak, aku menangis. so aku decide, tak mau kahwin sebab aku tak mahu berpisah dengan kucing kucing aku!

dan bila bangun, yeah tepat sekali kawan kawan, aku menangis lagi kerana mimpi itu. gila cepat emo lah aku ni. memang pun.


cerita sebenar, memang betul pun. by bukannya sayang kucing macamana aku sayang kucing. dia suka suka macam tu je. tak lah tegar sangat.
in fact, family dia pun sama. by kata, 1 family alergic dengan bulu kucing. dulu pernah balik melaka sekali dengan adik dia. adik dia terbersin banyak kali kot dalam kereta dan sejak tu berjanji takkan menyusahkan dia lagi
*terbukti dah, aku tak duduk kl lagi. hehe

so by pernah cakap kt aku, lepas kahwin takde mell lagi. masa tu baru ada mell sekor.

dia suruh aku usahakan samada jual mell atau letak kt rumah mak, mintak mak bela je. oooo aku tak sanggup kot. aku cakap, aku akan bela mell sampai mell mati. tp aku tak mintak dia mati pun. aku nk mell hidup dengan aku sampai aku mati. =[

sebenarnya, hal itu sedikit sebanyak merunsingkan aku. bila aku macam excited nk kahwin, aku fikir anak anak, terus macam terbantut. in fact pernah cakap, tak kahwin pun takpe, asalkan i ada dorang. haha, tengok tu. gila tak keluarkan statement macam tu.



bestnya korang dapat pasangan yg suka kucing macam korang. aku tak dapat macam tu. dia cuma tak kedekut bila aku nk tumpangkan kucing balik melaka je.

okay tu je. nk cerita pasal mimpi pun berjela panjang. okay aku nk sulam mimpi ni. esok nk pergi spa, mengurut bagai. kata bakal pengantin kan. upssssss..

daaaaa darlingsssssssssssssssssssssss.



bubye pengantin~to~be - take care!

3 comments:

bylindakitchen said...

erm...takpe etty.
doa banyak2..insyallah Allah akan lembutkan hati dia.

lily lotus said...

hebat..mimpi habis masuk semua orang glamor!

etty said...

misz- insyaAllah. semoga dia lembut hati dan tau betapa specialnya kucing2 ni.

kak lily - haha, mimpi memang macam tu. agak2 nk merasa dapat pak menakan org glamer, silala over sleep. hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails