:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers

:: mari ikut saya ::

Saturday, June 19, 2010

ikan rebus vs wetfood pro diet

hello hello


aku tak tau kenapa ikan ni dinamakan ikan kembung. sebab perut kembung dengan taik kot.
ikan temenung pulak kenapa? sebab....cuba tengok muka dorang, makan temenung je kan. hahaha
ikan ni sedap wok. ikan kegemaran ni.


hari selasa tu, aku beli ikan ni. aku try rebus sikit dulu. pastu campur dengan biskut pro diet tu lah.

mell - suka je dia makan. berselera.
adik - sebab dia demam kot, makan pun tak nak. jilat pun tak mau.
boboy - dia jangan di tanya. habis licin.

itu hari pertama. hari kedua pulak.

mell - makan dan terus terbongkang
adik - tak mau makan jugak. dia makan yg PD O je. yg kosong tu lah, tak campur wetfood.
boboy - masih membela jin.

hari ketiga.

mell - makan sikit terus blah. buat buat muka kenyang tp aku tau dia makan tak kenyang.
adik - setelah aku campur wetfood PD, baru dia makan. apakah???
boboy - makan, tp tak licin macam selalu.

adakah?????????????????
memilih tau dorang ni. sedih aku tau.

tiga hari je berselera makan. tu pun adik langsung tak sentuh. padahal kucing chow kit tu. eh aku lupa, masa aku ambil dia dulu, bukan kt pasar basah, tp kt kedai buah. hahaha.

dorang dah biasa makan wetfood tu kot, tu yg tak berkenan nk makan rebus rebus ni. alahai kamu anak.

ke ada cara rebus supaya lagi sedap ikan tu? buang isi perut? rebus sekali dengan isi perut? rebus dengan serai, bawang, daun pudina?? hahahaha

3 comments:

sI tEDI said...

etty, beli ikan kembung kat mana?

aku selalu ambil ikan yg gred B untuk rebus. Murah sikit. Ikan pun elok.

aku mmg terus rebus je. x campo apa2.

dak itam je makan.

si kurap x boleh makan atau tak reti makan. dia akan muntah.

so dia makan pro diet jek. murah sket pro diet. isi pun ok. beli kat mydin rm2.95

ada yg murah lagi ke etty pro diet??

e.t.t.y said...

ikan tu pun rebus macam tu jugak. tak campur apa apa. rebus sekali dengan isi perut.

skrg semua dah tak suka! nyampah betul.

pro diet beli kt mydin jugak. dalam packet rm1.1o. tedy beli yg dalam tin ek?

ederq said...

this was arwah jebon's fave! i rebus letak sket garam n asam gelugor nak bagi hilang hanyir. perot semu buang. siap cobek2 kan lagi sebab jebon tak reti makan sekor2 mcm tu. manja betul. memang galak kalau dapt ikan rebus fresh2.
tapi kalau ikan lama dia tak makan. so apa yg kita makan, itula yg kita bagi. huhuhu. i miss him!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails