:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers

:: mari ikut saya ::

Tuesday, July 27, 2010

teringin, tapi tak mungkin dapat.

hello hello


[auto publish entry]


pernah hari tu, hati ni rasa teringin sangat nk menambah kucing. warna hitam. tanpa ada tompok warna yang lain.

teringin ya amat. tiba tiba, sekejap je impian tu macam ditunaikan. kt restoran depan gerai mak, muncul seekor anak kucing hitam. yaAllah. kau dengar rintihan aku.



dia mengiau ngiau nk makanan. tp masa tu, kt gerai takde makanan. [baru sekarang aku sediakan makanan letak kt gerai dan pesan kt mak, bagi kalau ada kucing datang, tapi mak kata sejak aku kerja, takde pun kucing datang]

lepas tu aku cakap kt mak ''erm rasanya baru je hati ni sebut sebut nk tambah kucing hitam. dah termakbul'' seronok jangan cakaplah macam mana hati ni.

tiba tiba mak cakap

''tak payah. kamu bela kucing ni sebenarnya nk apa? cukuplah setakat 2 3 ekor je. lagipun rumah kita kecil je. lepas tu macam membazir je kena beli pasir lah. macam macam. tak payah''


alaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!

menci tawwwww. sob sob sob.

proposal rejected! huhuhuhu...

tapi fikir fikir. betul jugak cakap mak. bela kucing ni menuntut perbelanjaan yang tinggi. 1.5kg makanan dorang cukup untuk seminggu je. tu pun, aku malas nk layan dorang lapar sejam sekali. makan bila time makan je. macam mana aku disiplin kan mell & adik dulu. bila dah datang ah boy je, dorang jadi kerap makan.

pasir 5 liter [kot], cukup untuk 4-5 hari. tu pun aku beli pasir yg murah tapi berkualiti. dah tak pakai fido lagi dah. aku pakai brand queen. beli kt econsave rm10.80. tapi sekarang dah naik jadi rm10.90.
pasir ni best. ada bau epal @ lemon. memang clumping dan tak berbau hancing. hari tu pakai fido, bau kencing dorang hancing sangat sangat. lepas tu tak clumping.

mana nk fikir lagi tentang kesihatan dan ubat ubatan. vaccine. nk harapkan vaccine kt vet gomen semata mata, urmmm jangan haraplah. nk dapatkan yg murah, kita kena bayar dengan nilai kesabaran yang tinggi. tunggulah sampai stock vaccine tu sampai.

dengan neuter pulak. nk ke tengok kucing tu stress tak dapat pasangan? macam mana yg aku hadapi sekarang dengan adik, dan kejap lagi ah boy pun menyusul. tu takpe lagi, jantan tak bising. maunya kucing tu betina, kang jadi macam mell. bising satu rumah!

banyak lagi hal lain yg perlu dikorbankan. memang lah satu kepuasan kalau keinginan tu tercapai kan. tp perlu fikirkan hal lain jugak.

takpelah etty. kang dah kaya, duduk banglo, duduk dengan kucing kucing ye. tu pun kalau laki kau bagi! haha

si kecil hitam, kita tak berjodoh.....

2 comments:

meowwmania said...

betul tu...bela kcg ni nampak senang tp sbnrnya byk pengorbanan woo...

kata mak awk tu ada betulnya, jaga la dulu setakat yg termampu ni takot nnti klau dah terbyk kot2 teraniya la pulak krg kasih syg ke kan..

tp klau ikutkan hati mmg nak bela byk2 kan...x smpai ati nak tgk stray cat byk2 tuh

ettymelladikboy said...

a'ah kan.

tp hati ni haaa, degil & pantang nampak kucing tepi jalan. mesti rasa nk jaga. hai lah hati.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails