:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers

:: mari ikut saya ::

Saturday, July 10, 2010

tak suka lah....

hello hello


tak suka tau korang buat macam ni. jahat tau.....tak baik tau....aniaya namanya ni...

pergi ke petshop depan rumah dengan mak. konon konon nk pergi cari ikan. buat teman ikan emas yg tinggal sekor sekor tu. kesian dia. tapi takde jumpa yg boleh dibuat kawan. semua mahal mahal. kot berbaloi takpe jugak, kang tiba tiba sampai rumah mati, aduhai. rugi betul. mak kata, dulu masa mak beli ikan emas tu tahun lepas, rm0.20 je harga dia. dari saiz sebesar kuku, sekarang dah besar separuh tapak tangan. pandai pulak tu. bila adik & ahboy nk minum dari akuarium tu, dia pun berenang kt permukaan air. takde nk takut. dia pun tahu kucing kt rumah ni tak heran pada ikan. hekhekhek.

ada 2 kedai. both jual kucing. tapi jual macam hapa ntah. bukan nk jaga elok. kesian kucing kucing tu tau.


skuad terjah diketuai oleh etty pergi ke kedai pertama.


ni 2 ekor american short hair. kesian sangat sangat. telinga siap berkurap. bila aku tanya kan harga dia, dia jawab rm1500. bila aku persoalkan kenapa tak jaga elok elok sampai berkurap, dia jawab ''takpe maaa. takde orang beli pun, kita yang jaga letak macam ni je. kita bukan nk untung, tp kita nk buat breed je''
takpe kepala hotak kau.....

* siap tunjuk aku gambar mak kucing ni. mak elok je kau bela, kenapa kau tak bela anak anak dia elok elok. kenapa tak rawat kurap dia sebelum jual kt orang?


* lepas aku cakap tu, dan dan dia inject ubat. bila aku tanya ubat apa, dia jawab ubat kurap. shit betul. 4 ekor kucing, berkongsi satu jarum suntikan. boleh ke macam tu???? ke aku yg bodoh piang?



manja sangat sangat. bila tengok dia macam tu, rasa nk ajak mak balik cepat, nk peluk anak anak kt rumah.

oh mell, oh adik, oh boboy.

kt bawah tu pulak, persian semi flat face. yg warna fully kelabu tu, ekor dia tinggal daging dan tulang sahaja okay. takde bulu. what the hell !!!!!!!!!!!!!!!!!!

kau nk jual, jual lah elok elok. sementara nk tunggu buyer, kau bela lah baik baik. letak lah tempat yang selesa. [cage yg besar sedikit]

aku rasa, kalau dia jual beribu pun tapi dalam keadaan yg baik tip top, ada je orang nk beli. barulah orang rasa berbaloi beli kt kedai tu kan. bayar mahal mahal, takkan dapat kucing berkurap kot apek???


kita terjah kedai satu lagi pulak.


arina, ini yg i cakap macam adik tu. betina rupanya. tak dapat nk snap gambar muka dia. asyik nk bergesel gesel je.

manja sangat sangat. cair hati tengok dia. kucing kat petshop semua manja manja. kt rumah macam anak singa! suara dia merintih nk bermanja tu, alahai...

harga dia rm500! agak bersih, tapi apsal lah mahal sangat?


haaaa amik kau. cage kecik duduk sekali 4 ekor. ni namanya menyeksa binatang tau tak. kau menafikan hak dia sebagai makhluk Allah yg kita tahu perangai & cara hidup yg suka berjalan, berlari. kesian sangat sangat. they need space lah mangkuk!


kt bawah cage ni, ada sekor warna putih. domestic long hair mungkin. tp takde rupa putih dah. dah comot sangat. poo sana sini.


andaikata aku punya banyak wang, aku beli kamu semua. akan ku beri kehidupan yg sempurna pada kamu semua. tapi....nk buat macam mana. tak mampu. hanya mampu berdoa semoga kamu baik baik sahaja dan cepat dapat tuan yg baru dan boleh jaga kamu sebaik mungkin.

andai satu hari nanti aku ada rezeki lebih, ingin saja mempunyai sebuah petshop. yg pastinya, kejadian di atas tidak akan berulang. mungkin beratus kali lebih elok akan aku lakukan.

InsyaAllah.

5 comments:

Juz Call Me Sharz said...

first time dgr ade petshop yg teruk sgt smpi mcm 2..
sedangkan kurung dorg pon mcm dah seksa dorg..inikan bia kotor n x terurus mcm 2 je...
mmg setiap kali pegi petshop mesti terfikir klu byk duit nk beli supaya ade org jg n belai...
harga semua atas 500..xmampu lagi nak beli..

:(

sI tEDI said...

memang bodoh tokei kedai.
azab gila kucing tu!

e.t.t.y said...

gila kan. agak agak ada biro asasi nk buat report? pandai pandai je aku ni. =)

meowwmania said...

mangkuk tepen punya apek!

benci sgt klau jumpa petshop yg camni, nak untung aje bkn kesahkan binatang tu sume. kalau x suka binatang xpyh la bukak petshop buduh tol!

teremo jap, sensitip tau mende2 camni :(

arina said...

biro asasi x sure, tp plng dekat majlis perbandaran je la. dgn alasan, x menjaga kucing sehngga berpenyakit dan bole mbawa jangkitan pd org awam.. bole je. nk bg dorang layan kn. bia kena tindakan sket. drpd bwt kucing mcm tu, hanta pasar lg bgs (bkan nk kejam) tp org kt pasar pn bg kucing2 mkn whiskas. kucing di layan dgn baik. xde kurap pn.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails